Monday 16 December 2013

Cinta Sejati Tiada Kecewa & Putus Asa :D

                                                                     بسم الله  الرحمن الرحيم

Assalammualaikum  W.R.T .. 

Adakah kita tahu apakah Cinta Sejati ? .. Bagaimana Cinta Sejati itu ? .. Kamu pernah mendengar kalimah Cinta Sejati ? .. 

Sebenarnya , Cinta itu mempunyai satu cinta yang sejati .. Biasanya manusia akan mengaitkan Cinta Sejati ini kepada orang yang amat   DiCintainya ,Kekasih  Hatinya , Yang membuatkan membuatkannya Mandi tak basah , Makan tak kenyang ,  Tidur tak lena .. Betul tak ? 
( Padahal mandi basah pun bila kena air , makan sepinggan  habis pun , tidur pun nyenyak jew atas katil .. ) Hehe .. 

Selalunya Cinta Sejati ni dikatakan sebagai cinta dua orang manusia  yang benar , benar tulus & ikhlas , suci & bersih ..  Walau Bagaimanapun ,Cinta tu semua bukannya cinta sejati yang sebenar .. Hakikatnya , wujud cinta yang lebih sejati daripada semua cinta .. sesiapa yang memahami cinta sejati ini , dia boleh mengangkat segala cinta menjadi  cinta agung yang bermakna & berharga .. Jika sesiapa mamu mengapai cinta sejati ini , maka dia sukar  hendak kecewa & berputus asa .. Bahkan kehidupannya sentiasa bermotivasi & bersemangat .. 

Ramai orang sebenarnya  silap dalam memahami makna cinta sejati .. sebab itulah cinta mereka menjadi cacat .. hidup mereka pula tidak tenang & selalu dilanda masalah .. Bagi seorang mukmin yang bertaqwa , tidak ada sesuatu pun yang mungkin sama kelebihan , kedudukan , dan ketinggian cintanya kepada Allah ,Rasul & mempertahankan agama Allah serta berjihad pada jalan Allah .. :) .. bagi seorang mukmin & hamba kepada Allah S.W.T , cinta kepada Allah itu adalah cinta yang sejati .. kerana , seorang mukmin  itu yakin bahawa Allah pemilik alam semesta ini & penciptanya .. Oleh itu , dirinya dimiliki Allah & seluruh kecintaanya hanya untuk Allah .. 

Tidak syak lagi , Seseorang yang telah mengecapi kelazatan iman akan tertarik sepenuh hati untuk   mencintai Allah & Rasulullah selaku Pembawa & Penyampai ajaran Islam kepada manusia .. Lantaran keimanan & keyakinan mereka  kepada kasih sayang Allah  serta janji A llah , seorang mukmin akan cinta untuk  menegakkan syariat  Allah & kalimah  Tauhid di bumi ini  hingga seluruh manusia merasai kenikmatan islam dan keindahan hidup  di bawah naungannya .. 

Inilah hakikatnya Cinta yang Sejati lagi Agung ..
Cinta yang tiada kecewa di dalamnya . Cinta yang hanya ada bahagia di dalamnya .. Cinta yang tenang & menghiburkan ..Cinta yang hanya akan membuahkan senyuman .. Cinta yang suci & teguh walau badai datang melanda .. Cinta yang sejati ..Cinta itu ialah cinta kepada Allah dan manusia yang membawa risalah Nya .. Malah , istimewanya cinta ialah ,Cinta ini Pasti berbalas ..Tidak akan ada risiko untuk di kecewakan .. 

BAGAIMANA ?
Tidakkah anda teringin untuk merasai cinta ini ? .. Tepuk Dada Tanya Iman  .. =D 









 

No comments: